-
Regulamin konkursu O!ZNAKI PRACY
Edycja 2025
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1.1. Organizator Konkursu
Organizatorem konkursu pn. „O!ZNAKI PRACY” edycja 2025 (dalej „Konkurs”) jest Centralny Instytut Ochrony Pracy – Państwowy Instytut Badawczy, z siedzibą w Warszawie przy ul. Czerniakowska 16, 00-701 Warszawa (dalej „Organizator”).
Organizator może współdziałać przy organizowaniu Konkursu z innymi podmiotami, które zamierzają wnieść wkład w przygotowanie lub realizację Konkursu (dalej „Partner Konkursu”). Informacja o takich podmiotach jest dostępna na stronie internetowej Konkursu.1.2. Uczestnicy Konkursu
Uczestnikiem Konkursu może być osoba fizyczna, która do dnia 9 czerwca 2025 r. wypełni formularz zgłoszeniowy zamieszczony na stronie internetowej Konkursu (dostępna pod adresem: http://oznakipracy.ciop.pl, zwana dalej „strona internetowa Konkursu”) oraz zgłosi pracę/prace do Konkursu.
Osoba, która w dniu zgłoszenia prac na Konkurs nie ukończyła 18 roku życia może wziąć udział w Konkursie pod warunkiem dostarczenia do 9 czerwca 2025 r. listem poleconym na adres Organizatora wskazany w pkt 1.1. powyżej lub e-mailem (ewelina.tolkacz@ciop.pl) pisemnej zgody rodziców/opiekunów prawnych na jej udział w Konkursie, zgody na przetwarzanie jej danych osobowych w związku z udziałem w Konkursie oraz na przejęcie praw autorskich w imieniu uczestnika Konkursu, który nie ukończył 18 lat, której wzór stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu Konkursu.
W Konkursie nie mogą brać udziału pracownicy Organizatora oraz członkowie rodzin tych osób.
1.3. Praca konkursowa
Pracą konkursową jest praca wykonana w technice fotograficznej lub filmowej, dotycząca tematyki konkursowej (dalej „praca konkursowa”).
II. CEL KONKURSU
Celem Konkursu jest:
- promocja talentów artystycznych, reporterskich, dziennikarskich;
- inspirowanie dyskusji na temat współczesnych wyzwań związanych z pracą;
- budowanie świadomości współczesnych zagrożeń dla zdrowia i bezpieczeństwa pracy i sposobów przeciwdziałania;
- stworzenie nowego forum wymiany poglądów na temat współczesnych zjawisk związanych z pracą.III. KATEGORIE KONKURSOWE
Konkurs jest rozgrywany w dwóch kategoriach:
1/ fotografia
2/ filmy i multimedia.IV. WARUNKI UCZESTNICTWA W KONKURSIE
4.1. Udział w Konkursie jest bezpłatny.4.2. Zgłoszenie udziału następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszenia, dostępnego na stronie internetowej Konkursu (https://oznakipracy.ciop.pl/) w zakładce „Rejestracja/Logowanie” i przesłanie za jego pośrednictwem pracy konkursowej, najpóźniej do 9 czerwca 2025 r. Zgłoszenia będą przyjmowane od 22 kwietnia 2025 roku.4.3. Praca konkursowa przesłana przez formularz może być zatytułowana w dowolny sposób.4.4. Zgłoszenie pracy konkursowej wymaga podania następujących informacji:a) tytuł pracy konkursowej,b) kategoria konkursowa,c) krótki opis pracy konkursowej,d) imię i nazwisko autora,e) adres zamieszkania,f) telefon kontaktowy,g) adres e-mail,h) wyrażenia przez uczestnika zgody na przetwarzanie danych osobowych dla celów związanych z Konkursem – wzory zgód stanowią załączniki do niniejszego regulaminu.4.5. Formularz zgłoszenia musi być wypełniony w sposób kompletny. Brak jakiegokolwiek elementu powoduje nieuwzględnienie w Konkursie nadesłanego zgłoszenia.V. ZGŁASZANIE PRAC NA KONKURS
5.1. Każdy Uczestnik może zgłosić nie więcej niż 5 prac konkursowych w każdej kategorii (fotografia, film i multimedia) – co oznacza nie więcej niż 5 zdjęć w konkursie fotograficznym, nie więcej niż 5 filmów konkursie filmowym.5.2. Każdy Uczestnik może ponadto zgłosić w kategorii fotografia nie więcej niż 1 cykl zdjęć połączonych tematycznie (nie więcej niż 10 zdjęć w cyklu).5.3. Zgłaszanie na Konkurs zdjęć:- zdjęcia muszą być przesłane w formacie JPG- wielkość przesyłanego pliku – nie większa niż 2 MB.5.4. Zgłaszanie na Konkurs filmów i multimediów:- film nie może trwać dłużej niż 5 minut- zgłoszony film powinien być udostępniony w Internecie korzystając z serwisów Youtube lub Vimeo w wersji publicznej. Do formularza zgłoszenia należy wstawić link do pliku.5.5. Do Konkursu fotograficznego nie zostaną zakwalifikowane prace konkursowe, na których znajdują się znaki, cyfry – daty, znaki wodne, podpisy. Nie dotyczy to filmów zgłaszanych na konkurs, które mogą zawierać informacje o ich autorze i współautorach. Związane jest to z innym niż w przypadku fotografii trybem zgłaszania i oceny filmów, które poza oceną w trybie elektronicznym przez Jury zostaną poddane ocenie podczas Przeglądu Filmów O!ZNAKI PRACY 2025.5.6. W przypadku zgłoszenia na Konkurs kilku identycznych prac konkursowych przez tego samego Uczestnika, Organizator zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia identycznych prac, które zostały zgłoszone jako kolejne.5.7. Zabronione jest składanie prac konkursowych sprzecznych z prawem lub dobrymi obyczajami – takie zgłoszenia nie będą brały udziału w Konkursie. O tym, że praca konkursowa narusza powyższe zasady decyduje ocena Organizatora.VI. OCENA PRAC BIORĄCYCH UDZIAŁ W KONKURSIE
6.1. Ocena nadesłanych prac konkursowych odbędzie się w trzech etapach.6.2. Pierwszy etap - w dniach 11 – 12 czerwca 2025 r. Organizator dokona oceny zgodności nadesłanych prac konkursowych z Regulaminem.6.3. Jury Konkursu będzie oceniać prace w kolejnych dwóch etapach. W pierwszym etapie oceny (16 – 19 czerwca 2025 r.) prace zakwalifikowane na Konkurs zostaną ocenione przez Jury Konkursu i Autorów Konkursu. W rezultacie do drugiego etapu oceny Jury zakwalifikowanych zostanie nie więcej niż 100 zdjęć, 20 filmów i 20 cykli zdjęć.6.4. W drugim etapie oceny (25 – 27 czerwca 2025 r.) prace zakwalifikowane na Konkurs zostaną ocenione przez: Jury Konkursu, Uczestników Konkursu, Autorów Konkursu. W rezultacie zostaną wybrani laureaci konkursu oraz prace wyróżnione.6.5. Ocena prac przez Jury będzie prowadzona wyłącznie przez stronę internetową Konkursu.6.6. Decyzje Jury są ostateczne.VII. NAGRODY W KONKURSIE I INFORMACJA O LAUREATACH
7.1. W Konkursie zostaną przyznane następujące nagrody:- GRAND PRIX (w dwóch kategoriach: 1/ fotografia oraz 2/ film i multimedia) w wysokości 5.000,00 zł każda z nagród.- 3 WYRÓŻNIENIA (w dwóch kategoriach: 1/ fotografia oraz 2/ film i multimedia) w wysokości 1.000,00 zł za każde z wyróżnień.- WYRÓŻNIENIE (dla najlepszego cyklu zdjęć) w wysokości 1.000,00 zł.- NAGRODA UCZESTNIKÓW KONKURSU (honorowa).
- NAGRODA SPECJALNA (w każdej kategorii konkursowej maksymalna łączna wysokość nagrody wynosi 3.000,00 zł i może być przyznana za jedną lub więcej prac).7.2. Dodatkowo zostaną przyznane wyróżnienia specjalne w postaci nagród ufundowanych przez Partnerów Konkursu.
7.3. Organizator zastrzega sobie prawo innego podziału nagród.7.4. Laureaci Konkursu zostaną powiadomieni o przyznanych nagrodach na 7 dni roboczych przed uroczystością wręczenia nagród, na adres e-mail lub telefonicznie.7.5. Wyniki Konkursu zostaną podane do publicznej wiadomości na uroczystości wręczenia nagród, która odbędzie się 25 września 2025 r. w Warszawie. Ostateczna data i miejsce uroczystości zostaną podane na stronie internetowej Konkursu.7.6. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu i miejsca uroczystości.7.7. Nagrody rzeczowe zostaną wręczone autorom prac konkursowych obecnym na uroczystości wręczenia nagród. Nagrody finansowe zostaną przelane na konta podane przez autorów nagrodzonych i wyróżnionych prac konkursowych. W uzasadnionych przypadkach autor może wydelegować osobę, która będzie go reprezentować na uroczystości. Pisemne oświadczenie zawierające dane reprezentanta autora (imię, nazwisko, seria i nr dowodu tożsamości) powinny dotrzeć do Organizatora w nieprzekraczalnym terminie 3 dni roboczych przed wyznaczonym terminem wręczenia nagród. W przypadku braku jakiejkolwiek informacji od autora pracy konkursowej Organizator uzna go za nieobecnego.7.8. Organizator nie pokrywa kosztu dojazdu oraz noclegu laureatów Konkursu uczestniczących w uroczystości wręczenia nagród.7.9. Organizator nabywa własność nagrodzonych i/lub wyróżnionych prac konkursowych. Art. 921 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (j.t. Dz. U. 2024, poz. 1061, ze zm.) stosuje się wprost.VIII. WYSTAWY POKONKURSOWE
8.1. W ramach Konkursu zaplanowano wystawy pokonkursowe. Informacja na temat terminów i miejsc wystaw będzie dostępna na stronie internetowej Konkursu. Za wystawienie pracy konkursowej na wystawie pokonkursowej autorom nie przysługuje odrębne wynagrodzenie.8.2. Lista autorów prac zakwalifikowanych do wystaw pokonkursowych zostanie podana do publicznej wiadomości w terminie 7 dni od daty zakończenia drugiego etapu oceny prac konkursowych.8.3. Autorzy prac konkursowych zakwalifikowanych do wystaw pokonkursowych otrzymają powiadomienie drogą mailową w ciągu 3 dni od daty zakończenia drugiego etapu oceny prac konkursowych.8.4. Autorzy zdjęć zakwalifikowanych do wystaw wyrażają zgodę na dokonanie przez Organizatora wydruków zdjęć w formacie odpowiadającym potrzebom wystawy. Jeśli jakość zgłoszonych zdjęć nie pozwoli na wydruk w formacie odpowiadającym potrzebom wystawy, autor jest zobowiązany dosłać plik ze zdjęciem ustalonej z Organizatorem rozdzielczości najpóźniej w terminie 2 dni od daty powiadomienia o wyborze zdjęcia na wystawę pokonkursową.8.5. W dniu zakończenia Konkursu lub później odbędzie się dostępny dla publiczności przegląd filmów O!ZNAKI PRACY 2025. Termin i miejsce przeglądu zostaną opublikowane na stronie internetowej konkursu po zamknięciu procedury przyjmowania zgłoszeń na Konkurs.8.6. Organizator nabywa własność prac konkursowych zakwalifikowanych do wystaw pokonkursowych.IX. AUTORSKIE PRAWA MAJĄTKOWE
9.1. Przesłanie wypełnionego formularza zgłoszenia, tym samym udział w Konkursie, jest równoznaczne z oświadczeniem, iż:a) zgłoszona na Konkurs praca konkursowa jest oryginalna, wcześniej niepublikowana, a także autorstwa Uczestnika i przysługuje mu do niej całość praw autorskich tak osobistych jak i majątkowych,b) Uczestnik posiada zgodę osób biorących udział przy powstawaniu pracy (modeli, modelek, wizażystów itd.) na rozpowszechnianie ich wizerunku w ramach Konkursu oraz w materiałach promocyjnych związanych z Konkursem, także podawanych do publicznej wiadomości na portalach internetowych, w wydawnictwach Organizatora i Partnerów Konkursu oraz wykorzystywanie ich w celach promocyjnych i marketingowych Organizatora i Partnerów Konkursu.9.2. Uczestnik Konkursu przystępując do udziału w Konkursie wyraża zgodę na oznaczanie swojej pracy imieniem i nazwiskiem oraz na nieodpłatne wykorzystywanie i publikowanie jej przez Organizatora w materiałach promocyjnych, wydawnictwach związanych z Konkursem i jego tematem oraz na stronie internetowej, mediach społecznościowych Organizatora oraz Partnerów Konkursu, oraz na wykorzystywanie - w związku z Konkursem - jego głosu i wizerunku.9.3. Uczestnik Konkursu przystępując do udziału w Konkursie jednocześnie oświadcza, że w chwili przyznania mu nagrody lub wyróżnienia, a także wyboru jego pracy na wystawę pokonkursową udziela Organizatorowi nieodpłatnie niewyłącznej i przenaszalnej licencji na korzystanie z pracy na następujących polach eksploatacji:a) utrwalanie i zwielokrotnianie pracy dowolną techniką, w tym drukarską, cyfrową, na dowolnych nośnikach, bez ograniczeń co do ilości i wielkości nakładu, wprowadzanie do pamięci komputera,b) publiczne wyświetlanie, odtwarzanie, udostępnianie egzemplarzy pracy oraz nadawanie i reemitowanie, także w sieciach komputerowych,c) wprowadzenie do obrotu, użyczanie lub najem kopii, zamieszczanie w wydawnictwach drukowanych lub multimedialnych oraz w dowolnych publikacjach, w tym w materiałach edukacyjnychd) wykorzystanie dla celów upowszechniania tematyki konkursu, dla celów edukacyjnych i reklamowych oraz udziela zgody na korzystanie i zezwalanie na korzystanie z utworów zależnych.X. PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH I WYKORZYSTYWANIE WIZERUNKU
10.1. Uczestnik Konkursu przystępując do udziału w konkursie wyraża jednocześnie zgodę na przetwarzanie danych osobowych na warunkach określonych w klauzuli dotyczącej przetwarzania danych osobowych stanowiącej załącznik do Regulaminu.10.2. Uczestnik Konkursu przystępując do udziału w konkursie wyraża jednocześnie zgodę na wykorzystanie jego wizerunku na potrzeby organizacji i promocji konkursu O!ZNAKI PRACY 2025 na warunkach określonych w zgodzie na wykorzystanie wizerunku na potrzeby organizacji i promocji konkursu O!ZNAKI PRACY 2025 stanowiącej załącznik do Regulaminu.XI. ODPOWIEDZIALNOŚĆ ORGANIZATORA
11.1. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za nieotrzymanie lub opóźnione otrzymanie od Uczestnika zgłoszenia udziału w Konkursie z przyczyn od niego niezależnych.11.2. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za nieprzestrzeganie przez Uczestników postanowień Regulaminu, w szczególności, jeżeli treść prac konkursowych będzie sprzeczna z prawem, będzie naruszać prawa osób trzecich, będzie sprzeczna z dobrymi obyczajami albo będzie opisywać sytuacje lub zdarzenia, które mogą powodować zagrożenie dla zdrowia lub życia i ludzi zwierząt. Organizator zastrzega sobie prawo do dochodzenia roszczeń z tytułu wszelkich szkód poniesionych przez Organizatora w związku z niespełnieniem przez danego Uczestnika wymogów określonych w zdaniu poprzednim.11.3. Odpowiedzialność za wszelkie roszczenia osób trzecich, które mogłyby zostać skierowane do Organizatora Konkursu, przyjmuje na siebie Uczestnik konkursu.11.4. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za niemożność odbioru nagrody z przyczyn leżących po stronie Uczestnika Konkursu.11.5. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia lub jakiekolwiek przeszkody w komunikacji z Uczestnikami wynikające z przyczyn niezależnych od niego.11.6. Nagrody w Konkursie nie można zamienić na inną nagrodę ani na ekwiwalent pieniężny. Organizator nie ponosi odpowiedzialności z tytułu rękojmi za wady nagród ani nie udziela gwarancji ich jakości. Wszelkie reklamacje dotyczące nagrody należy zgłaszać do producenta nagrody lub sprzedawcy.XII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
12.1. Zasady udziału w Konkursie określa wyłącznie Regulamin.12.2. Regulamin Konkursu jest dostępny w siedzibie Organizatora oraz na stronie internetowej Konkursu.12.3. Uczestnikom nie przysługuje wynagrodzenie za uczestnictwo w Konkursie ani za wykorzystywanie przez Organizatora prac konkursowych w jakikolwiek sposób, w szczególności w sposób wskazany w pkt. 9.2.12.4. Uczestnik Konkursu wysyłając formularz zgłoszenia dostępny na stronie internetowej Konkursu oświadcza tym samym, iż akceptuje Regulamin Konkursu oraz wszystkie warunki uczestnictwa w Konkursie.12.5. Osoby, które nie spełniają któregokolwiek z wymogów określonych w Regulaminie lub umieszczą nieprawdziwe informacje lub dane zostaną automatycznie wykluczone z udziału w Konkursie.12.6. Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe Konkursu mają jedynie charakter informacyjny.12.7. Za całość spraw związanych z organizacją i przebiegiem Konkursu odpowiada Dyrektor Centralnego Instytutu Ochrony Pracy - Państwowego Instytutu Badawczego. Dyrektor Instytutu decyduje w sprawach spornych i nieobjętych Regulaminem.12.8. Organizator Konkursu uprawniony jest do zmiany postanowień Regulaminu w każdym czasie, o ile nie wpłynie to na pogorszenie warunków uczestnictwa w Konkursie.12.9. Załączniki do Regulaminu:Klauzula informacyjna dla uczestników konkursu O!ZNAKI PRACY ed. 2025 dotycząca przetwarzania danych osobowych;12.9.1. Klauzula zgody na wykorzystanie wizerunku na potrzeby organizacji i promocji konkursu O!ZNAKI PRACY ed. 2025;12.9.2. Zgoda rodziców* /opiekunów prawnych* na udział w konkursie fotograficznym i filmowym pn. „O!ZNAKI PRACY” ed. 2025.XIII. HARMONOGRAM KONKURSU
- 24 kwietnia 2025 r. – rozpoczęcie rejestracji uczestników Konkursu na stronie internetowej konkursu i przesyłania prac na Konkurs;
- 9 czerwca 2025 r. – ostateczny termin rejestracji uczestników Konkursu na stronie internetowej konkursu i przesyłania prac na Konkurs;
- 11 – 12 czerwca 2025 r. – preselekcja (ocena zgodności prac zgłoszonych na Konkurs z Regulaminem);
- 16 – 19 czerwca 2025 r. – I etap oceny prac konkursowych;
- 25 – 27 czerwca 2025 r. – II etap oceny prac konkursowych;
- 25 września 2025 r. – uroczyste ogłoszenie wyników i wręczenie nagród (kino Atlantic, Warszawa).
Informacje dotyczące Konkursu:
Anna Borkowska
tel. 22 623 36 86, e-mail: anna.borkowska@ciop.pl
Ewelina Tołkacz
tel. 22 623 37 26, e-mail: ewelina.tolkacz@ciop.pl
Centralny Instytut Ochrony Pracy - Państwowy Instytut BadawczyZałącznik 1
Plik DOC do pobrania -
Regulamin konkursu O!ZNAKI PRACY
Edycja 2025
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1.1. Organizator Konkursu
Organizatorem konkursu pn. „O!ZNAKI PRACY” edycja 2025 (dalej „Konkurs”) jest Centralny Instytut Ochrony Pracy – Państwowy Instytut Badawczy, z siedzibą w Warszawie przy ul. Czerniakowska 16, 00-701 Warszawa (dalej „Organizator”).
Organizator może współdziałać przy organizowaniu Konkursu z innymi podmiotami, które zamierzają wnieść wkład w przygotowanie lub realizację Konkursu (dalej „Partner Konkursu”). Informacja o takich podmiotach jest dostępna na stronie internetowej Konkursu.1.2. Uczestnicy Konkursu
Uczestnikiem Konkursu może być osoba fizyczna, która do dnia 9 czerwca 2025 r. wypełni formularz zgłoszeniowy zamieszczony na stronie internetowej Konkursu (dostępna pod adresem: http://oznakipracy.ciop.pl, zwana dalej „strona internetowa Konkursu”) oraz zgłosi pracę/prace do Konkursu.
Osoba, która w dniu zgłoszenia prac na Konkurs nie ukończyła 18 roku życia może wziąć udział w Konkursie pod warunkiem dostarczenia do 9 czerwca 2025 r. listem poleconym na adres Organizatora wskazany w pkt 1.1. powyżej lub e-mailem (ewelina.tolkacz@ciop.pl) pisemnej zgody rodziców/opiekunów prawnych na jej udział w Konkursie, zgody na przetwarzanie jej danych osobowych w związku z udziałem w Konkursie oraz na przejęcie praw autorskich w imieniu uczestnika Konkursu, który nie ukończył 18 lat, której wzór stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu Konkursu.
W Konkursie nie mogą brać udziału pracownicy Organizatora oraz członkowie rodzin tych osób.
1.3. Praca konkursowa
Pracą konkursową jest praca wykonana w technice fotograficznej lub filmowej, dotycząca tematyki konkursowej (dalej „praca konkursowa”).
II. CEL KONKURSU
Celem Konkursu jest:
- promocja talentów artystycznych, reporterskich, dziennikarskich;
- inspirowanie dyskusji na temat współczesnych wyzwań związanych z pracą;
- budowanie świadomości współczesnych zagrożeń dla zdrowia i bezpieczeństwa pracy i sposobów przeciwdziałania;
- stworzenie nowego forum wymiany poglądów na temat współczesnych zjawisk związanych z pracą.III. KATEGORIE KONKURSOWE
Konkurs jest rozgrywany w dwóch kategoriach:
1/ fotografia
2/ filmy i multimedia.IV. WARUNKI UCZESTNICTWA W KONKURSIE
4.1. Udział w Konkursie jest bezpłatny.4.2. Zgłoszenie udziału następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszenia, dostępnego na stronie internetowej Konkursu (https://oznakipracy.ciop.pl/) w zakładce „Rejestracja/Logowanie” i przesłanie za jego pośrednictwem pracy konkursowej, najpóźniej do 9 czerwca 2025 r. Zgłoszenia będą przyjmowane od 22 kwietnia 2025 roku.4.3. Praca konkursowa przesłana przez formularz może być zatytułowana w dowolny sposób.4.4. Zgłoszenie pracy konkursowej wymaga podania następujących informacji:a) tytuł pracy konkursowej,b) kategoria konkursowa,c) krótki opis pracy konkursowej,d) imię i nazwisko autora,e) adres zamieszkania,f) telefon kontaktowy,g) adres e-mail,h) wyrażenia przez uczestnika zgody na przetwarzanie danych osobowych dla celów związanych z Konkursem – wzory zgód stanowią załączniki do niniejszego regulaminu.4.5. Formularz zgłoszenia musi być wypełniony w sposób kompletny. Brak jakiegokolwiek elementu powoduje nieuwzględnienie w Konkursie nadesłanego zgłoszenia.V. ZGŁASZANIE PRAC NA KONKURS
5.1. Każdy Uczestnik może zgłosić nie więcej niż 5 prac konkursowych w każdej kategorii (fotografia, film i multimedia) – co oznacza nie więcej niż 5 zdjęć w konkursie fotograficznym, nie więcej niż 5 filmów konkursie filmowym.5.2. Każdy Uczestnik może ponadto zgłosić w kategorii fotografia nie więcej niż 1 cykl zdjęć połączonych tematycznie (nie więcej niż 10 zdjęć w cyklu).5.3. Zgłaszanie na Konkurs zdjęć:- zdjęcia muszą być przesłane w formacie JPG- wielkość przesyłanego pliku – nie większa niż 2 MB.5.4. Zgłaszanie na Konkurs filmów i multimediów:- film nie może trwać dłużej niż 5 minut- zgłoszony film powinien być udostępniony w Internecie korzystając z serwisów Youtube lub Vimeo w wersji publicznej. Do formularza zgłoszenia należy wstawić link do pliku.5.5. Do Konkursu fotograficznego nie zostaną zakwalifikowane prace konkursowe, na których znajdują się znaki, cyfry – daty, znaki wodne, podpisy. Nie dotyczy to filmów zgłaszanych na konkurs, które mogą zawierać informacje o ich autorze i współautorach. Związane jest to z innym niż w przypadku fotografii trybem zgłaszania i oceny filmów, które poza oceną w trybie elektronicznym przez Jury zostaną poddane ocenie podczas Przeglądu Filmów O!ZNAKI PRACY 2025.5.6. W przypadku zgłoszenia na Konkurs kilku identycznych prac konkursowych przez tego samego Uczestnika, Organizator zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia identycznych prac, które zostały zgłoszone jako kolejne.5.7. Zabronione jest składanie prac konkursowych sprzecznych z prawem lub dobrymi obyczajami – takie zgłoszenia nie będą brały udziału w Konkursie. O tym, że praca konkursowa narusza powyższe zasady decyduje ocena Organizatora.VI. OCENA PRAC BIORĄCYCH UDZIAŁ W KONKURSIE
6.1. Ocena nadesłanych prac konkursowych odbędzie się w trzech etapach.6.2. Pierwszy etap - w dniach 11 – 12 czerwca 2025 r. Organizator dokona oceny zgodności nadesłanych prac konkursowych z Regulaminem.6.3. Jury Konkursu będzie oceniać prace w kolejnych dwóch etapach. W pierwszym etapie oceny (16 – 19 czerwca 2025 r.) prace zakwalifikowane na Konkurs zostaną ocenione przez Jury Konkursu i Autorów Konkursu. W rezultacie do drugiego etapu oceny Jury zakwalifikowanych zostanie nie więcej niż 100 zdjęć, 20 filmów i 20 cykli zdjęć.6.4. W drugim etapie oceny (25 – 27 czerwca 2025 r.) prace zakwalifikowane na Konkurs zostaną ocenione przez: Jury Konkursu, Uczestników Konkursu, Autorów Konkursu. W rezultacie zostaną wybrani laureaci konkursu oraz prace wyróżnione.6.5. Ocena prac przez Jury będzie prowadzona wyłącznie przez stronę internetową Konkursu.6.6. Decyzje Jury są ostateczne.VII. NAGRODY W KONKURSIE I INFORMACJA O LAUREATACH
7.1. W Konkursie zostaną przyznane następujące nagrody:- GRAND PRIX (w dwóch kategoriach: 1/ fotografia oraz 2/ film i multimedia) w wysokości 5.000,00 zł każda z nagród.- 3 WYRÓŻNIENIA (w dwóch kategoriach: 1/ fotografia oraz 2/ film i multimedia) w wysokości 1.000,00 zł za każde z wyróżnień.- WYRÓŻNIENIE (dla najlepszego cyklu zdjęć) w wysokości 1.000,00 zł.- NAGRODA UCZESTNIKÓW KONKURSU (honorowa).
- NAGRODA SPECJALNA (w każdej kategorii konkursowej maksymalna łączna wysokość nagrody wynosi 3.000,00 zł i może być przyznana za jedną lub więcej prac).7.2. Dodatkowo zostaną przyznane wyróżnienia specjalne w postaci nagród ufundowanych przez Partnerów Konkursu.
7.3. Organizator zastrzega sobie prawo innego podziału nagród.7.4. Laureaci Konkursu zostaną powiadomieni o przyznanych nagrodach na 7 dni roboczych przed uroczystością wręczenia nagród, na adres e-mail lub telefonicznie.7.5. Wyniki Konkursu zostaną podane do publicznej wiadomości na uroczystości wręczenia nagród, która odbędzie się 25 września 2025 r. w Warszawie. Ostateczna data i miejsce uroczystości zostaną podane na stronie internetowej Konkursu.7.6. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu i miejsca uroczystości.7.7. Nagrody rzeczowe zostaną wręczone autorom prac konkursowych obecnym na uroczystości wręczenia nagród. Nagrody finansowe zostaną przelane na konta podane przez autorów nagrodzonych i wyróżnionych prac konkursowych. W uzasadnionych przypadkach autor może wydelegować osobę, która będzie go reprezentować na uroczystości. Pisemne oświadczenie zawierające dane reprezentanta autora (imię, nazwisko, seria i nr dowodu tożsamości) powinny dotrzeć do Organizatora w nieprzekraczalnym terminie 3 dni roboczych przed wyznaczonym terminem wręczenia nagród. W przypadku braku jakiejkolwiek informacji od autora pracy konkursowej Organizator uzna go za nieobecnego.7.8. Organizator nie pokrywa kosztu dojazdu oraz noclegu laureatów Konkursu uczestniczących w uroczystości wręczenia nagród.7.9. Organizator nabywa własność nagrodzonych i/lub wyróżnionych prac konkursowych. Art. 921 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (j.t. Dz. U. 2024, poz. 1061, ze zm.) stosuje się wprost.VIII. WYSTAWY POKONKURSOWE
8.1. W ramach Konkursu zaplanowano wystawy pokonkursowe. Informacja na temat terminów i miejsc wystaw będzie dostępna na stronie internetowej Konkursu. Za wystawienie pracy konkursowej na wystawie pokonkursowej autorom nie przysługuje odrębne wynagrodzenie.8.2. Lista autorów prac zakwalifikowanych do wystaw pokonkursowych zostanie podana do publicznej wiadomości w terminie 7 dni od daty zakończenia drugiego etapu oceny prac konkursowych.8.3. Autorzy prac konkursowych zakwalifikowanych do wystaw pokonkursowych otrzymają powiadomienie drogą mailową w ciągu 3 dni od daty zakończenia drugiego etapu oceny prac konkursowych.8.4. Autorzy zdjęć zakwalifikowanych do wystaw wyrażają zgodę na dokonanie przez Organizatora wydruków zdjęć w formacie odpowiadającym potrzebom wystawy. Jeśli jakość zgłoszonych zdjęć nie pozwoli na wydruk w formacie odpowiadającym potrzebom wystawy, autor jest zobowiązany dosłać plik ze zdjęciem ustalonej z Organizatorem rozdzielczości najpóźniej w terminie 2 dni od daty powiadomienia o wyborze zdjęcia na wystawę pokonkursową.8.5. W dniu zakończenia Konkursu lub później odbędzie się dostępny dla publiczności przegląd filmów O!ZNAKI PRACY 2025. Termin i miejsce przeglądu zostaną opublikowane na stronie internetowej konkursu po zamknięciu procedury przyjmowania zgłoszeń na Konkurs.8.6. Organizator nabywa własność prac konkursowych zakwalifikowanych do wystaw pokonkursowych.IX. AUTORSKIE PRAWA MAJĄTKOWE
9.1. Przesłanie wypełnionego formularza zgłoszenia, tym samym udział w Konkursie, jest równoznaczne z oświadczeniem, iż:a) zgłoszona na Konkurs praca konkursowa jest oryginalna, wcześniej niepublikowana, a także autorstwa Uczestnika i przysługuje mu do niej całość praw autorskich tak osobistych jak i majątkowych,b) Uczestnik posiada zgodę osób biorących udział przy powstawaniu pracy (modeli, modelek, wizażystów itd.) na rozpowszechnianie ich wizerunku w ramach Konkursu oraz w materiałach promocyjnych związanych z Konkursem, także podawanych do publicznej wiadomości na portalach internetowych, w wydawnictwach Organizatora i Partnerów Konkursu oraz wykorzystywanie ich w celach promocyjnych i marketingowych Organizatora i Partnerów Konkursu.9.2. Uczestnik Konkursu przystępując do udziału w Konkursie wyraża zgodę na oznaczanie swojej pracy imieniem i nazwiskiem oraz na nieodpłatne wykorzystywanie i publikowanie jej przez Organizatora w materiałach promocyjnych, wydawnictwach związanych z Konkursem i jego tematem oraz na stronie internetowej, mediach społecznościowych Organizatora oraz Partnerów Konkursu, oraz na wykorzystywanie - w związku z Konkursem - jego głosu i wizerunku.9.3. Uczestnik Konkursu przystępując do udziału w Konkursie jednocześnie oświadcza, że w chwili przyznania mu nagrody lub wyróżnienia, a także wyboru jego pracy na wystawę pokonkursową udziela Organizatorowi nieodpłatnie niewyłącznej i przenaszalnej licencji na korzystanie z pracy na następujących polach eksploatacji:a) utrwalanie i zwielokrotnianie pracy dowolną techniką, w tym drukarską, cyfrową, na dowolnych nośnikach, bez ograniczeń co do ilości i wielkości nakładu, wprowadzanie do pamięci komputera,b) publiczne wyświetlanie, odtwarzanie, udostępnianie egzemplarzy pracy oraz nadawanie i reemitowanie, także w sieciach komputerowych,c) wprowadzenie do obrotu, użyczanie lub najem kopii, zamieszczanie w wydawnictwach drukowanych lub multimedialnych oraz w dowolnych publikacjach, w tym w materiałach edukacyjnychd) wykorzystanie dla celów upowszechniania tematyki konkursu, dla celów edukacyjnych i reklamowych oraz udziela zgody na korzystanie i zezwalanie na korzystanie z utworów zależnych.X. PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH I WYKORZYSTYWANIE WIZERUNKU
10.1. Uczestnik Konkursu przystępując do udziału w konkursie wyraża jednocześnie zgodę na przetwarzanie danych osobowych na warunkach określonych w klauzuli dotyczącej przetwarzania danych osobowych stanowiącej załącznik do Regulaminu.10.2. Uczestnik Konkursu przystępując do udziału w konkursie wyraża jednocześnie zgodę na wykorzystanie jego wizerunku na potrzeby organizacji i promocji konkursu O!ZNAKI PRACY 2025 na warunkach określonych w zgodzie na wykorzystanie wizerunku na potrzeby organizacji i promocji konkursu O!ZNAKI PRACY 2025 stanowiącej załącznik do Regulaminu.XI. ODPOWIEDZIALNOŚĆ ORGANIZATORA
11.1. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za nieotrzymanie lub opóźnione otrzymanie od Uczestnika zgłoszenia udziału w Konkursie z przyczyn od niego niezależnych.11.2. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za nieprzestrzeganie przez Uczestników postanowień Regulaminu, w szczególności, jeżeli treść prac konkursowych będzie sprzeczna z prawem, będzie naruszać prawa osób trzecich, będzie sprzeczna z dobrymi obyczajami albo będzie opisywać sytuacje lub zdarzenia, które mogą powodować zagrożenie dla zdrowia lub życia i ludzi zwierząt. Organizator zastrzega sobie prawo do dochodzenia roszczeń z tytułu wszelkich szkód poniesionych przez Organizatora w związku z niespełnieniem przez danego Uczestnika wymogów określonych w zdaniu poprzednim.11.3. Odpowiedzialność za wszelkie roszczenia osób trzecich, które mogłyby zostać skierowane do Organizatora Konkursu, przyjmuje na siebie Uczestnik konkursu.11.4. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za niemożność odbioru nagrody z przyczyn leżących po stronie Uczestnika Konkursu.11.5. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia lub jakiekolwiek przeszkody w komunikacji z Uczestnikami wynikające z przyczyn niezależnych od niego.11.6. Nagrody w Konkursie nie można zamienić na inną nagrodę ani na ekwiwalent pieniężny. Organizator nie ponosi odpowiedzialności z tytułu rękojmi za wady nagród ani nie udziela gwarancji ich jakości. Wszelkie reklamacje dotyczące nagrody należy zgłaszać do producenta nagrody lub sprzedawcy.XII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
12.1. Zasady udziału w Konkursie określa wyłącznie Regulamin.12.2. Regulamin Konkursu jest dostępny w siedzibie Organizatora oraz na stronie internetowej Konkursu.12.3. Uczestnikom nie przysługuje wynagrodzenie za uczestnictwo w Konkursie ani za wykorzystywanie przez Organizatora prac konkursowych w jakikolwiek sposób, w szczególności w sposób wskazany w pkt. 9.2.12.4. Uczestnik Konkursu wysyłając formularz zgłoszenia dostępny na stronie internetowej Konkursu oświadcza tym samym, iż akceptuje Regulamin Konkursu oraz wszystkie warunki uczestnictwa w Konkursie.12.5. Osoby, które nie spełniają któregokolwiek z wymogów określonych w Regulaminie lub umieszczą nieprawdziwe informacje lub dane zostaną automatycznie wykluczone z udziału w Konkursie.12.6. Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe Konkursu mają jedynie charakter informacyjny.12.7. Za całość spraw związanych z organizacją i przebiegiem Konkursu odpowiada Dyrektor Centralnego Instytutu Ochrony Pracy - Państwowego Instytutu Badawczego. Dyrektor Instytutu decyduje w sprawach spornych i nieobjętych Regulaminem.12.8. Organizator Konkursu uprawniony jest do zmiany postanowień Regulaminu w każdym czasie, o ile nie wpłynie to na pogorszenie warunków uczestnictwa w Konkursie.12.9. Załączniki do Regulaminu:Klauzula informacyjna dla uczestników konkursu O!ZNAKI PRACY ed. 2025 dotycząca przetwarzania danych osobowych;12.9.1. Klauzula zgody na wykorzystanie wizerunku na potrzeby organizacji i promocji konkursu O!ZNAKI PRACY ed. 2025;12.9.2. Zgoda rodziców* /opiekunów prawnych* na udział w konkursie fotograficznym i filmowym pn. „O!ZNAKI PRACY” ed. 2025.XIII. HARMONOGRAM KONKURSU
- 24 kwietnia 2025 r. – rozpoczęcie rejestracji uczestników Konkursu na stronie internetowej konkursu i przesyłania prac na Konkurs;
- 9 czerwca 2025 r. – ostateczny termin rejestracji uczestników Konkursu na stronie internetowej konkursu i przesyłania prac na Konkurs;
- 11 – 12 czerwca 2025 r. – preselekcja (ocena zgodności prac zgłoszonych na Konkurs z Regulaminem);
- 16 – 19 czerwca 2025 r. – I etap oceny prac konkursowych;
- 25 – 27 czerwca 2025 r. – II etap oceny prac konkursowych;
- 25 września 2025 r. – uroczyste ogłoszenie wyników i wręczenie nagród (kino Atlantic, Warszawa).
Informacje dotyczące Konkursu:
Anna Borkowska
tel. 22 623 36 86, e-mail: anna.borkowska@ciop.pl
Ewelina Tołkacz
tel. 22 623 37 26, e-mail: ewelina.tolkacz@ciop.pl
Centralny Instytut Ochrony Pracy - Państwowy Instytut BadawczyZałącznik 1
Plik DOC do pobrania -
Regulamin konkursu O!ZNAKI PRACY
Edycja 2025
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1.1. Organizator Konkursu
Organizatorem konkursu pn. „O!ZNAKI PRACY” edycja 2025 (dalej „Konkurs”) jest Centralny Instytut Ochrony Pracy – Państwowy Instytut Badawczy, z siedzibą w Warszawie przy ul. Czerniakowska 16, 00-701 Warszawa (dalej „Organizator”).
Organizator może współdziałać przy organizowaniu Konkursu z innymi podmiotami, które zamierzają wnieść wkład w przygotowanie lub realizację Konkursu (dalej „Partner Konkursu”). Informacja o takich podmiotach jest dostępna na stronie internetowej Konkursu.1.2. Uczestnicy Konkursu
Uczestnikiem Konkursu może być osoba fizyczna, która do dnia 9 czerwca 2025 r. wypełni formularz zgłoszeniowy zamieszczony na stronie internetowej Konkursu (dostępna pod adresem: http://oznakipracy.ciop.pl, zwana dalej „strona internetowa Konkursu”) oraz zgłosi pracę/prace do Konkursu.
Osoba, która w dniu zgłoszenia prac na Konkurs nie ukończyła 18 roku życia może wziąć udział w Konkursie pod warunkiem dostarczenia do 9 czerwca 2025 r. listem poleconym na adres Organizatora wskazany w pkt 1.1. powyżej lub e-mailem (ewelina.tolkacz@ciop.pl) pisemnej zgody rodziców/opiekunów prawnych na jej udział w Konkursie, zgody na przetwarzanie jej danych osobowych w związku z udziałem w Konkursie oraz na przejęcie praw autorskich w imieniu uczestnika Konkursu, który nie ukończył 18 lat, której wzór stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu Konkursu.
W Konkursie nie mogą brać udziału pracownicy Organizatora oraz członkowie rodzin tych osób.
1.3. Praca konkursowa
Pracą konkursową jest praca wykonana w technice fotograficznej lub filmowej, dotycząca tematyki konkursowej (dalej „praca konkursowa”).
II. CEL KONKURSU
Celem Konkursu jest:
- promocja talentów artystycznych, reporterskich, dziennikarskich;
- inspirowanie dyskusji na temat współczesnych wyzwań związanych z pracą;
- budowanie świadomości współczesnych zagrożeń dla zdrowia i bezpieczeństwa pracy i sposobów przeciwdziałania;
- stworzenie nowego forum wymiany poglądów na temat współczesnych zjawisk związanych z pracą.III. KATEGORIE KONKURSOWE
Konkurs jest rozgrywany w dwóch kategoriach:
1/ fotografia
2/ filmy i multimedia.IV. WARUNKI UCZESTNICTWA W KONKURSIE
4.1. Udział w Konkursie jest bezpłatny.4.2. Zgłoszenie udziału następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszenia, dostępnego na stronie internetowej Konkursu (https://oznakipracy.ciop.pl/) w zakładce „Rejestracja/Logowanie” i przesłanie za jego pośrednictwem pracy konkursowej, najpóźniej do 9 czerwca 2025 r. Zgłoszenia będą przyjmowane od 22 kwietnia 2025 roku.4.3. Praca konkursowa przesłana przez formularz może być zatytułowana w dowolny sposób.4.4. Zgłoszenie pracy konkursowej wymaga podania następujących informacji:a) tytuł pracy konkursowej,b) kategoria konkursowa,c) krótki opis pracy konkursowej,d) imię i nazwisko autora,e) adres zamieszkania,f) telefon kontaktowy,g) adres e-mail,h) wyrażenia przez uczestnika zgody na przetwarzanie danych osobowych dla celów związanych z Konkursem – wzory zgód stanowią załączniki do niniejszego regulaminu.4.5. Formularz zgłoszenia musi być wypełniony w sposób kompletny. Brak jakiegokolwiek elementu powoduje nieuwzględnienie w Konkursie nadesłanego zgłoszenia.V. ZGŁASZANIE PRAC NA KONKURS
5.1. Każdy Uczestnik może zgłosić nie więcej niż 5 prac konkursowych w każdej kategorii (fotografia, film i multimedia) – co oznacza nie więcej niż 5 zdjęć w konkursie fotograficznym, nie więcej niż 5 filmów konkursie filmowym.5.2. Każdy Uczestnik może ponadto zgłosić w kategorii fotografia nie więcej niż 1 cykl zdjęć połączonych tematycznie (nie więcej niż 10 zdjęć w cyklu).5.3. Zgłaszanie na Konkurs zdjęć:- zdjęcia muszą być przesłane w formacie JPG- wielkość przesyłanego pliku – nie większa niż 2 MB.5.4. Zgłaszanie na Konkurs filmów i multimediów:- film nie może trwać dłużej niż 5 minut- zgłoszony film powinien być udostępniony w Internecie korzystając z serwisów Youtube lub Vimeo w wersji publicznej. Do formularza zgłoszenia należy wstawić link do pliku.5.5. Do Konkursu fotograficznego nie zostaną zakwalifikowane prace konkursowe, na których znajdują się znaki, cyfry – daty, znaki wodne, podpisy. Nie dotyczy to filmów zgłaszanych na konkurs, które mogą zawierać informacje o ich autorze i współautorach. Związane jest to z innym niż w przypadku fotografii trybem zgłaszania i oceny filmów, które poza oceną w trybie elektronicznym przez Jury zostaną poddane ocenie podczas Przeglądu Filmów O!ZNAKI PRACY 2025.5.6. W przypadku zgłoszenia na Konkurs kilku identycznych prac konkursowych przez tego samego Uczestnika, Organizator zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia identycznych prac, które zostały zgłoszone jako kolejne.5.7. Zabronione jest składanie prac konkursowych sprzecznych z prawem lub dobrymi obyczajami – takie zgłoszenia nie będą brały udziału w Konkursie. O tym, że praca konkursowa narusza powyższe zasady decyduje ocena Organizatora.VI. OCENA PRAC BIORĄCYCH UDZIAŁ W KONKURSIE
6.1. Ocena nadesłanych prac konkursowych odbędzie się w trzech etapach.6.2. Pierwszy etap - w dniach 11 – 12 czerwca 2025 r. Organizator dokona oceny zgodności nadesłanych prac konkursowych z Regulaminem.6.3. Jury Konkursu będzie oceniać prace w kolejnych dwóch etapach. W pierwszym etapie oceny (16 – 19 czerwca 2025 r.) prace zakwalifikowane na Konkurs zostaną ocenione przez Jury Konkursu i Autorów Konkursu. W rezultacie do drugiego etapu oceny Jury zakwalifikowanych zostanie nie więcej niż 100 zdjęć, 20 filmów i 20 cykli zdjęć.6.4. W drugim etapie oceny (25 – 27 czerwca 2025 r.) prace zakwalifikowane na Konkurs zostaną ocenione przez: Jury Konkursu, Uczestników Konkursu, Autorów Konkursu. W rezultacie zostaną wybrani laureaci konkursu oraz prace wyróżnione.6.5. Ocena prac przez Jury będzie prowadzona wyłącznie przez stronę internetową Konkursu.6.6. Decyzje Jury są ostateczne.VII. NAGRODY W KONKURSIE I INFORMACJA O LAUREATACH
7.1. W Konkursie zostaną przyznane następujące nagrody:- GRAND PRIX (w dwóch kategoriach: 1/ fotografia oraz 2/ film i multimedia) w wysokości 5.000,00 zł każda z nagród.- 3 WYRÓŻNIENIA (w dwóch kategoriach: 1/ fotografia oraz 2/ film i multimedia) w wysokości 1.000,00 zł za każde z wyróżnień.- WYRÓŻNIENIE (dla najlepszego cyklu zdjęć) w wysokości 1.000,00 zł.- NAGRODA UCZESTNIKÓW KONKURSU (honorowa).
- NAGRODA SPECJALNA (w każdej kategorii konkursowej maksymalna łączna wysokość nagrody wynosi 3.000,00 zł i może być przyznana za jedną lub więcej prac).7.2. Dodatkowo zostaną przyznane wyróżnienia specjalne w postaci nagród ufundowanych przez Partnerów Konkursu.
7.3. Organizator zastrzega sobie prawo innego podziału nagród.7.4. Laureaci Konkursu zostaną powiadomieni o przyznanych nagrodach na 7 dni roboczych przed uroczystością wręczenia nagród, na adres e-mail lub telefonicznie.7.5. Wyniki Konkursu zostaną podane do publicznej wiadomości na uroczystości wręczenia nagród, która odbędzie się 25 września 2025 r. w Warszawie. Ostateczna data i miejsce uroczystości zostaną podane na stronie internetowej Konkursu.7.6. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu i miejsca uroczystości.7.7. Nagrody rzeczowe zostaną wręczone autorom prac konkursowych obecnym na uroczystości wręczenia nagród. Nagrody finansowe zostaną przelane na konta podane przez autorów nagrodzonych i wyróżnionych prac konkursowych. W uzasadnionych przypadkach autor może wydelegować osobę, która będzie go reprezentować na uroczystości. Pisemne oświadczenie zawierające dane reprezentanta autora (imię, nazwisko, seria i nr dowodu tożsamości) powinny dotrzeć do Organizatora w nieprzekraczalnym terminie 3 dni roboczych przed wyznaczonym terminem wręczenia nagród. W przypadku braku jakiejkolwiek informacji od autora pracy konkursowej Organizator uzna go za nieobecnego.7.8. Organizator nie pokrywa kosztu dojazdu oraz noclegu laureatów Konkursu uczestniczących w uroczystości wręczenia nagród.7.9. Organizator nabywa własność nagrodzonych i/lub wyróżnionych prac konkursowych. Art. 921 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (j.t. Dz. U. 2024, poz. 1061, ze zm.) stosuje się wprost.VIII. WYSTAWY POKONKURSOWE
8.1. W ramach Konkursu zaplanowano wystawy pokonkursowe. Informacja na temat terminów i miejsc wystaw będzie dostępna na stronie internetowej Konkursu. Za wystawienie pracy konkursowej na wystawie pokonkursowej autorom nie przysługuje odrębne wynagrodzenie.8.2. Lista autorów prac zakwalifikowanych do wystaw pokonkursowych zostanie podana do publicznej wiadomości w terminie 7 dni od daty zakończenia drugiego etapu oceny prac konkursowych.8.3. Autorzy prac konkursowych zakwalifikowanych do wystaw pokonkursowych otrzymają powiadomienie drogą mailową w ciągu 3 dni od daty zakończenia drugiego etapu oceny prac konkursowych.8.4. Autorzy zdjęć zakwalifikowanych do wystaw wyrażają zgodę na dokonanie przez Organizatora wydruków zdjęć w formacie odpowiadającym potrzebom wystawy. Jeśli jakość zgłoszonych zdjęć nie pozwoli na wydruk w formacie odpowiadającym potrzebom wystawy, autor jest zobowiązany dosłać plik ze zdjęciem ustalonej z Organizatorem rozdzielczości najpóźniej w terminie 2 dni od daty powiadomienia o wyborze zdjęcia na wystawę pokonkursową.8.5. W dniu zakończenia Konkursu lub później odbędzie się dostępny dla publiczności przegląd filmów O!ZNAKI PRACY 2025. Termin i miejsce przeglądu zostaną opublikowane na stronie internetowej konkursu po zamknięciu procedury przyjmowania zgłoszeń na Konkurs.8.6. Organizator nabywa własność prac konkursowych zakwalifikowanych do wystaw pokonkursowych.IX. AUTORSKIE PRAWA MAJĄTKOWE
9.1. Przesłanie wypełnionego formularza zgłoszenia, tym samym udział w Konkursie, jest równoznaczne z oświadczeniem, iż:a) zgłoszona na Konkurs praca konkursowa jest oryginalna, wcześniej niepublikowana, a także autorstwa Uczestnika i przysługuje mu do niej całość praw autorskich tak osobistych jak i majątkowych,b) Uczestnik posiada zgodę osób biorących udział przy powstawaniu pracy (modeli, modelek, wizażystów itd.) na rozpowszechnianie ich wizerunku w ramach Konkursu oraz w materiałach promocyjnych związanych z Konkursem, także podawanych do publicznej wiadomości na portalach internetowych, w wydawnictwach Organizatora i Partnerów Konkursu oraz wykorzystywanie ich w celach promocyjnych i marketingowych Organizatora i Partnerów Konkursu.9.2. Uczestnik Konkursu przystępując do udziału w Konkursie wyraża zgodę na oznaczanie swojej pracy imieniem i nazwiskiem oraz na nieodpłatne wykorzystywanie i publikowanie jej przez Organizatora w materiałach promocyjnych, wydawnictwach związanych z Konkursem i jego tematem oraz na stronie internetowej, mediach społecznościowych Organizatora oraz Partnerów Konkursu, oraz na wykorzystywanie - w związku z Konkursem - jego głosu i wizerunku.9.3. Uczestnik Konkursu przystępując do udziału w Konkursie jednocześnie oświadcza, że w chwili przyznania mu nagrody lub wyróżnienia, a także wyboru jego pracy na wystawę pokonkursową udziela Organizatorowi nieodpłatnie niewyłącznej i przenaszalnej licencji na korzystanie z pracy na następujących polach eksploatacji:a) utrwalanie i zwielokrotnianie pracy dowolną techniką, w tym drukarską, cyfrową, na dowolnych nośnikach, bez ograniczeń co do ilości i wielkości nakładu, wprowadzanie do pamięci komputera,b) publiczne wyświetlanie, odtwarzanie, udostępnianie egzemplarzy pracy oraz nadawanie i reemitowanie, także w sieciach komputerowych,c) wprowadzenie do obrotu, użyczanie lub najem kopii, zamieszczanie w wydawnictwach drukowanych lub multimedialnych oraz w dowolnych publikacjach, w tym w materiałach edukacyjnychd) wykorzystanie dla celów upowszechniania tematyki konkursu, dla celów edukacyjnych i reklamowych oraz udziela zgody na korzystanie i zezwalanie na korzystanie z utworów zależnych.X. PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH I WYKORZYSTYWANIE WIZERUNKU
10.1. Uczestnik Konkursu przystępując do udziału w konkursie wyraża jednocześnie zgodę na przetwarzanie danych osobowych na warunkach określonych w klauzuli dotyczącej przetwarzania danych osobowych stanowiącej załącznik do Regulaminu.10.2. Uczestnik Konkursu przystępując do udziału w konkursie wyraża jednocześnie zgodę na wykorzystanie jego wizerunku na potrzeby organizacji i promocji konkursu O!ZNAKI PRACY 2025 na warunkach określonych w zgodzie na wykorzystanie wizerunku na potrzeby organizacji i promocji konkursu O!ZNAKI PRACY 2025 stanowiącej załącznik do Regulaminu.XI. ODPOWIEDZIALNOŚĆ ORGANIZATORA
11.1. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za nieotrzymanie lub opóźnione otrzymanie od Uczestnika zgłoszenia udziału w Konkursie z przyczyn od niego niezależnych.11.2. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za nieprzestrzeganie przez Uczestników postanowień Regulaminu, w szczególności, jeżeli treść prac konkursowych będzie sprzeczna z prawem, będzie naruszać prawa osób trzecich, będzie sprzeczna z dobrymi obyczajami albo będzie opisywać sytuacje lub zdarzenia, które mogą powodować zagrożenie dla zdrowia lub życia i ludzi zwierząt. Organizator zastrzega sobie prawo do dochodzenia roszczeń z tytułu wszelkich szkód poniesionych przez Organizatora w związku z niespełnieniem przez danego Uczestnika wymogów określonych w zdaniu poprzednim.11.3. Odpowiedzialność za wszelkie roszczenia osób trzecich, które mogłyby zostać skierowane do Organizatora Konkursu, przyjmuje na siebie Uczestnik konkursu.11.4. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za niemożność odbioru nagrody z przyczyn leżących po stronie Uczestnika Konkursu.11.5. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia lub jakiekolwiek przeszkody w komunikacji z Uczestnikami wynikające z przyczyn niezależnych od niego.11.6. Nagrody w Konkursie nie można zamienić na inną nagrodę ani na ekwiwalent pieniężny. Organizator nie ponosi odpowiedzialności z tytułu rękojmi za wady nagród ani nie udziela gwarancji ich jakości. Wszelkie reklamacje dotyczące nagrody należy zgłaszać do producenta nagrody lub sprzedawcy.XII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
12.1. Zasady udziału w Konkursie określa wyłącznie Regulamin.12.2. Regulamin Konkursu jest dostępny w siedzibie Organizatora oraz na stronie internetowej Konkursu.12.3. Uczestnikom nie przysługuje wynagrodzenie za uczestnictwo w Konkursie ani za wykorzystywanie przez Organizatora prac konkursowych w jakikolwiek sposób, w szczególności w sposób wskazany w pkt. 9.2.12.4. Uczestnik Konkursu wysyłając formularz zgłoszenia dostępny na stronie internetowej Konkursu oświadcza tym samym, iż akceptuje Regulamin Konkursu oraz wszystkie warunki uczestnictwa w Konkursie.12.5. Osoby, które nie spełniają któregokolwiek z wymogów określonych w Regulaminie lub umieszczą nieprawdziwe informacje lub dane zostaną automatycznie wykluczone z udziału w Konkursie.12.6. Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe Konkursu mają jedynie charakter informacyjny.12.7. Za całość spraw związanych z organizacją i przebiegiem Konkursu odpowiada Dyrektor Centralnego Instytutu Ochrony Pracy - Państwowego Instytutu Badawczego. Dyrektor Instytutu decyduje w sprawach spornych i nieobjętych Regulaminem.12.8. Organizator Konkursu uprawniony jest do zmiany postanowień Regulaminu w każdym czasie, o ile nie wpłynie to na pogorszenie warunków uczestnictwa w Konkursie.12.9. Załączniki do Regulaminu:Klauzula informacyjna dla uczestników konkursu O!ZNAKI PRACY ed. 2025 dotycząca przetwarzania danych osobowych;12.9.1. Klauzula zgody na wykorzystanie wizerunku na potrzeby organizacji i promocji konkursu O!ZNAKI PRACY ed. 2025;12.9.2. Zgoda rodziców* /opiekunów prawnych* na udział w konkursie fotograficznym i filmowym pn. „O!ZNAKI PRACY” ed. 2025.XIII. HARMONOGRAM KONKURSU
- 24 kwietnia 2025 r. – rozpoczęcie rejestracji uczestników Konkursu na stronie internetowej konkursu i przesyłania prac na Konkurs;
- 9 czerwca 2025 r. – ostateczny termin rejestracji uczestników Konkursu na stronie internetowej konkursu i przesyłania prac na Konkurs;
- 11 – 12 czerwca 2025 r. – preselekcja (ocena zgodności prac zgłoszonych na Konkurs z Regulaminem);
- 16 – 19 czerwca 2025 r. – I etap oceny prac konkursowych;
- 25 – 27 czerwca 2025 r. – II etap oceny prac konkursowych;
- 25 września 2025 r. – uroczyste ogłoszenie wyników i wręczenie nagród (kino Atlantic, Warszawa).
Informacje dotyczące Konkursu:
Anna Borkowska
tel. 22 623 36 86, e-mail: anna.borkowska@ciop.pl
Ewelina Tołkacz
tel. 22 623 37 26, e-mail: ewelina.tolkacz@ciop.pl
Centralny Instytut Ochrony Pracy - Państwowy Instytut BadawczyZałącznik 1
Plik DOC do pobrania -
Regulamin konkursu O!ZNAKI PRACY
Edycja 2025
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1.1. Organizator Konkursu
Organizatorem konkursu pn. „O!ZNAKI PRACY” edycja 2025 (dalej „Konkurs”) jest Centralny Instytut Ochrony Pracy – Państwowy Instytut Badawczy, z siedzibą w Warszawie przy ul. Czerniakowska 16, 00-701 Warszawa (dalej „Organizator”).
Organizator może współdziałać przy organizowaniu Konkursu z innymi podmiotami, które zamierzają wnieść wkład w przygotowanie lub realizację Konkursu (dalej „Partner Konkursu”). Informacja o takich podmiotach jest dostępna na stronie internetowej Konkursu.1.2. Uczestnicy Konkursu
Uczestnikiem Konkursu może być osoba fizyczna, która do dnia 9 czerwca 2025 r. wypełni formularz zgłoszeniowy zamieszczony na stronie internetowej Konkursu (dostępna pod adresem: http://oznakipracy.ciop.pl, zwana dalej „strona internetowa Konkursu”) oraz zgłosi pracę/prace do Konkursu.
Osoba, która w dniu zgłoszenia prac na Konkurs nie ukończyła 18 roku życia może wziąć udział w Konkursie pod warunkiem dostarczenia do 9 czerwca 2025 r. listem poleconym na adres Organizatora wskazany w pkt 1.1. powyżej lub e-mailem (ewelina.tolkacz@ciop.pl) pisemnej zgody rodziców/opiekunów prawnych na jej udział w Konkursie, zgody na przetwarzanie jej danych osobowych w związku z udziałem w Konkursie oraz na przejęcie praw autorskich w imieniu uczestnika Konkursu, który nie ukończył 18 lat, której wzór stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu Konkursu.
W Konkursie nie mogą brać udziału pracownicy Organizatora oraz członkowie rodzin tych osób.
1.3. Praca konkursowa
Pracą konkursową jest praca wykonana w technice fotograficznej lub filmowej, dotycząca tematyki konkursowej (dalej „praca konkursowa”).
II. CEL KONKURSU
Celem Konkursu jest:
- promocja talentów artystycznych, reporterskich, dziennikarskich;
- inspirowanie dyskusji na temat współczesnych wyzwań związanych z pracą;
- budowanie świadomości współczesnych zagrożeń dla zdrowia i bezpieczeństwa pracy i sposobów przeciwdziałania;
- stworzenie nowego forum wymiany poglądów na temat współczesnych zjawisk związanych z pracą.III. KATEGORIE KONKURSOWE
Konkurs jest rozgrywany w dwóch kategoriach:
1/ fotografia
2/ filmy i multimedia.IV. WARUNKI UCZESTNICTWA W KONKURSIE
4.1. Udział w Konkursie jest bezpłatny.4.2. Zgłoszenie udziału następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszenia, dostępnego na stronie internetowej Konkursu (https://oznakipracy.ciop.pl/) w zakładce „Rejestracja/Logowanie” i przesłanie za jego pośrednictwem pracy konkursowej, najpóźniej do 9 czerwca 2025 r. Zgłoszenia będą przyjmowane od 22 kwietnia 2025 roku.4.3. Praca konkursowa przesłana przez formularz może być zatytułowana w dowolny sposób.4.4. Zgłoszenie pracy konkursowej wymaga podania następujących informacji:a) tytuł pracy konkursowej,b) kategoria konkursowa,c) krótki opis pracy konkursowej,d) imię i nazwisko autora,e) adres zamieszkania,f) telefon kontaktowy,g) adres e-mail,h) wyrażenia przez uczestnika zgody na przetwarzanie danych osobowych dla celów związanych z Konkursem – wzory zgód stanowią załączniki do niniejszego regulaminu.4.5. Formularz zgłoszenia musi być wypełniony w sposób kompletny. Brak jakiegokolwiek elementu powoduje nieuwzględnienie w Konkursie nadesłanego zgłoszenia.V. ZGŁASZANIE PRAC NA KONKURS
5.1. Każdy Uczestnik może zgłosić nie więcej niż 5 prac konkursowych w każdej kategorii (fotografia, film i multimedia) – co oznacza nie więcej niż 5 zdjęć w konkursie fotograficznym, nie więcej niż 5 filmów konkursie filmowym.5.2. Każdy Uczestnik może ponadto zgłosić w kategorii fotografia nie więcej niż 1 cykl zdjęć połączonych tematycznie (nie więcej niż 10 zdjęć w cyklu).5.3. Zgłaszanie na Konkurs zdjęć:- zdjęcia muszą być przesłane w formacie JPG- wielkość przesyłanego pliku – nie większa niż 2 MB.5.4. Zgłaszanie na Konkurs filmów i multimediów:- film nie może trwać dłużej niż 5 minut- zgłoszony film powinien być udostępniony w Internecie korzystając z serwisów Youtube lub Vimeo w wersji publicznej. Do formularza zgłoszenia należy wstawić link do pliku.5.5. Do Konkursu fotograficznego nie zostaną zakwalifikowane prace konkursowe, na których znajdują się znaki, cyfry – daty, znaki wodne, podpisy. Nie dotyczy to filmów zgłaszanych na konkurs, które mogą zawierać informacje o ich autorze i współautorach. Związane jest to z innym niż w przypadku fotografii trybem zgłaszania i oceny filmów, które poza oceną w trybie elektronicznym przez Jury zostaną poddane ocenie podczas Przeglądu Filmów O!ZNAKI PRACY 2025.5.6. W przypadku zgłoszenia na Konkurs kilku identycznych prac konkursowych przez tego samego Uczestnika, Organizator zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia identycznych prac, które zostały zgłoszone jako kolejne.5.7. Zabronione jest składanie prac konkursowych sprzecznych z prawem lub dobrymi obyczajami – takie zgłoszenia nie będą brały udziału w Konkursie. O tym, że praca konkursowa narusza powyższe zasady decyduje ocena Organizatora.VI. OCENA PRAC BIORĄCYCH UDZIAŁ W KONKURSIE
6.1. Ocena nadesłanych prac konkursowych odbędzie się w trzech etapach.6.2. Pierwszy etap - w dniach 11 – 12 czerwca 2025 r. Organizator dokona oceny zgodności nadesłanych prac konkursowych z Regulaminem.6.3. Jury Konkursu będzie oceniać prace w kolejnych dwóch etapach. W pierwszym etapie oceny (16 – 19 czerwca 2025 r.) prace zakwalifikowane na Konkurs zostaną ocenione przez Jury Konkursu i Autorów Konkursu. W rezultacie do drugiego etapu oceny Jury zakwalifikowanych zostanie nie więcej niż 100 zdjęć, 20 filmów i 20 cykli zdjęć.6.4. W drugim etapie oceny (25 – 27 czerwca 2025 r.) prace zakwalifikowane na Konkurs zostaną ocenione przez: Jury Konkursu, Uczestników Konkursu, Autorów Konkursu. W rezultacie zostaną wybrani laureaci konkursu oraz prace wyróżnione.6.5. Ocena prac przez Jury będzie prowadzona wyłącznie przez stronę internetową Konkursu.6.6. Decyzje Jury są ostateczne.VII. NAGRODY W KONKURSIE I INFORMACJA O LAUREATACH
7.1. W Konkursie zostaną przyznane następujące nagrody:- GRAND PRIX (w dwóch kategoriach: 1/ fotografia oraz 2/ film i multimedia) w wysokości 5.000,00 zł każda z nagród.- 3 WYRÓŻNIENIA (w dwóch kategoriach: 1/ fotografia oraz 2/ film i multimedia) w wysokości 1.000,00 zł za każde z wyróżnień.- WYRÓŻNIENIE (dla najlepszego cyklu zdjęć) w wysokości 1.000,00 zł.- NAGRODA UCZESTNIKÓW KONKURSU (honorowa).
- NAGRODA SPECJALNA (w każdej kategorii konkursowej maksymalna łączna wysokość nagrody wynosi 3.000,00 zł i może być przyznana za jedną lub więcej prac).7.2. Dodatkowo zostaną przyznane wyróżnienia specjalne w postaci nagród ufundowanych przez Partnerów Konkursu.
7.3. Organizator zastrzega sobie prawo innego podziału nagród.7.4. Laureaci Konkursu zostaną powiadomieni o przyznanych nagrodach na 7 dni roboczych przed uroczystością wręczenia nagród, na adres e-mail lub telefonicznie.7.5. Wyniki Konkursu zostaną podane do publicznej wiadomości na uroczystości wręczenia nagród, która odbędzie się 25 września 2025 r. w Warszawie. Ostateczna data i miejsce uroczystości zostaną podane na stronie internetowej Konkursu.7.6. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu i miejsca uroczystości.7.7. Nagrody rzeczowe zostaną wręczone autorom prac konkursowych obecnym na uroczystości wręczenia nagród. Nagrody finansowe zostaną przelane na konta podane przez autorów nagrodzonych i wyróżnionych prac konkursowych. W uzasadnionych przypadkach autor może wydelegować osobę, która będzie go reprezentować na uroczystości. Pisemne oświadczenie zawierające dane reprezentanta autora (imię, nazwisko, seria i nr dowodu tożsamości) powinny dotrzeć do Organizatora w nieprzekraczalnym terminie 3 dni roboczych przed wyznaczonym terminem wręczenia nagród. W przypadku braku jakiejkolwiek informacji od autora pracy konkursowej Organizator uzna go za nieobecnego.7.8. Organizator nie pokrywa kosztu dojazdu oraz noclegu laureatów Konkursu uczestniczących w uroczystości wręczenia nagród.7.9. Organizator nabywa własność nagrodzonych i/lub wyróżnionych prac konkursowych. Art. 921 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (j.t. Dz. U. 2024, poz. 1061, ze zm.) stosuje się wprost.VIII. WYSTAWY POKONKURSOWE
8.1. W ramach Konkursu zaplanowano wystawy pokonkursowe. Informacja na temat terminów i miejsc wystaw będzie dostępna na stronie internetowej Konkursu. Za wystawienie pracy konkursowej na wystawie pokonkursowej autorom nie przysługuje odrębne wynagrodzenie.8.2. Lista autorów prac zakwalifikowanych do wystaw pokonkursowych zostanie podana do publicznej wiadomości w terminie 7 dni od daty zakończenia drugiego etapu oceny prac konkursowych.8.3. Autorzy prac konkursowych zakwalifikowanych do wystaw pokonkursowych otrzymają powiadomienie drogą mailową w ciągu 3 dni od daty zakończenia drugiego etapu oceny prac konkursowych.8.4. Autorzy zdjęć zakwalifikowanych do wystaw wyrażają zgodę na dokonanie przez Organizatora wydruków zdjęć w formacie odpowiadającym potrzebom wystawy. Jeśli jakość zgłoszonych zdjęć nie pozwoli na wydruk w formacie odpowiadającym potrzebom wystawy, autor jest zobowiązany dosłać plik ze zdjęciem ustalonej z Organizatorem rozdzielczości najpóźniej w terminie 2 dni od daty powiadomienia o wyborze zdjęcia na wystawę pokonkursową.8.5. W dniu zakończenia Konkursu lub później odbędzie się dostępny dla publiczności przegląd filmów O!ZNAKI PRACY 2025. Termin i miejsce przeglądu zostaną opublikowane na stronie internetowej konkursu po zamknięciu procedury przyjmowania zgłoszeń na Konkurs.8.6. Organizator nabywa własność prac konkursowych zakwalifikowanych do wystaw pokonkursowych.IX. AUTORSKIE PRAWA MAJĄTKOWE
9.1. Przesłanie wypełnionego formularza zgłoszenia, tym samym udział w Konkursie, jest równoznaczne z oświadczeniem, iż:a) zgłoszona na Konkurs praca konkursowa jest oryginalna, wcześniej niepublikowana, a także autorstwa Uczestnika i przysługuje mu do niej całość praw autorskich tak osobistych jak i majątkowych,b) Uczestnik posiada zgodę osób biorących udział przy powstawaniu pracy (modeli, modelek, wizażystów itd.) na rozpowszechnianie ich wizerunku w ramach Konkursu oraz w materiałach promocyjnych związanych z Konkursem, także podawanych do publicznej wiadomości na portalach internetowych, w wydawnictwach Organizatora i Partnerów Konkursu oraz wykorzystywanie ich w celach promocyjnych i marketingowych Organizatora i Partnerów Konkursu.9.2. Uczestnik Konkursu przystępując do udziału w Konkursie wyraża zgodę na oznaczanie swojej pracy imieniem i nazwiskiem oraz na nieodpłatne wykorzystywanie i publikowanie jej przez Organizatora w materiałach promocyjnych, wydawnictwach związanych z Konkursem i jego tematem oraz na stronie internetowej, mediach społecznościowych Organizatora oraz Partnerów Konkursu, oraz na wykorzystywanie - w związku z Konkursem - jego głosu i wizerunku.9.3. Uczestnik Konkursu przystępując do udziału w Konkursie jednocześnie oświadcza, że w chwili przyznania mu nagrody lub wyróżnienia, a także wyboru jego pracy na wystawę pokonkursową udziela Organizatorowi nieodpłatnie niewyłącznej i przenaszalnej licencji na korzystanie z pracy na następujących polach eksploatacji:a) utrwalanie i zwielokrotnianie pracy dowolną techniką, w tym drukarską, cyfrową, na dowolnych nośnikach, bez ograniczeń co do ilości i wielkości nakładu, wprowadzanie do pamięci komputera,b) publiczne wyświetlanie, odtwarzanie, udostępnianie egzemplarzy pracy oraz nadawanie i reemitowanie, także w sieciach komputerowych,c) wprowadzenie do obrotu, użyczanie lub najem kopii, zamieszczanie w wydawnictwach drukowanych lub multimedialnych oraz w dowolnych publikacjach, w tym w materiałach edukacyjnychd) wykorzystanie dla celów upowszechniania tematyki konkursu, dla celów edukacyjnych i reklamowych oraz udziela zgody na korzystanie i zezwalanie na korzystanie z utworów zależnych.X. PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH I WYKORZYSTYWANIE WIZERUNKU
10.1. Uczestnik Konkursu przystępując do udziału w konkursie wyraża jednocześnie zgodę na przetwarzanie danych osobowych na warunkach określonych w klauzuli dotyczącej przetwarzania danych osobowych stanowiącej załącznik do Regulaminu.10.2. Uczestnik Konkursu przystępując do udziału w konkursie wyraża jednocześnie zgodę na wykorzystanie jego wizerunku na potrzeby organizacji i promocji konkursu O!ZNAKI PRACY 2025 na warunkach określonych w zgodzie na wykorzystanie wizerunku na potrzeby organizacji i promocji konkursu O!ZNAKI PRACY 2025 stanowiącej załącznik do Regulaminu.XI. ODPOWIEDZIALNOŚĆ ORGANIZATORA
11.1. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za nieotrzymanie lub opóźnione otrzymanie od Uczestnika zgłoszenia udziału w Konkursie z przyczyn od niego niezależnych.11.2. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za nieprzestrzeganie przez Uczestników postanowień Regulaminu, w szczególności, jeżeli treść prac konkursowych będzie sprzeczna z prawem, będzie naruszać prawa osób trzecich, będzie sprzeczna z dobrymi obyczajami albo będzie opisywać sytuacje lub zdarzenia, które mogą powodować zagrożenie dla zdrowia lub życia i ludzi zwierząt. Organizator zastrzega sobie prawo do dochodzenia roszczeń z tytułu wszelkich szkód poniesionych przez Organizatora w związku z niespełnieniem przez danego Uczestnika wymogów określonych w zdaniu poprzednim.11.3. Odpowiedzialność za wszelkie roszczenia osób trzecich, które mogłyby zostać skierowane do Organizatora Konkursu, przyjmuje na siebie Uczestnik konkursu.11.4. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za niemożność odbioru nagrody z przyczyn leżących po stronie Uczestnika Konkursu.11.5. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia lub jakiekolwiek przeszkody w komunikacji z Uczestnikami wynikające z przyczyn niezależnych od niego.11.6. Nagrody w Konkursie nie można zamienić na inną nagrodę ani na ekwiwalent pieniężny. Organizator nie ponosi odpowiedzialności z tytułu rękojmi za wady nagród ani nie udziela gwarancji ich jakości. Wszelkie reklamacje dotyczące nagrody należy zgłaszać do producenta nagrody lub sprzedawcy.XII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
12.1. Zasady udziału w Konkursie określa wyłącznie Regulamin.12.2. Regulamin Konkursu jest dostępny w siedzibie Organizatora oraz na stronie internetowej Konkursu.12.3. Uczestnikom nie przysługuje wynagrodzenie za uczestnictwo w Konkursie ani za wykorzystywanie przez Organizatora prac konkursowych w jakikolwiek sposób, w szczególności w sposób wskazany w pkt. 9.2.12.4. Uczestnik Konkursu wysyłając formularz zgłoszenia dostępny na stronie internetowej Konkursu oświadcza tym samym, iż akceptuje Regulamin Konkursu oraz wszystkie warunki uczestnictwa w Konkursie.12.5. Osoby, które nie spełniają któregokolwiek z wymogów określonych w Regulaminie lub umieszczą nieprawdziwe informacje lub dane zostaną automatycznie wykluczone z udziału w Konkursie.12.6. Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe Konkursu mają jedynie charakter informacyjny.12.7. Za całość spraw związanych z organizacją i przebiegiem Konkursu odpowiada Dyrektor Centralnego Instytutu Ochrony Pracy - Państwowego Instytutu Badawczego. Dyrektor Instytutu decyduje w sprawach spornych i nieobjętych Regulaminem.12.8. Organizator Konkursu uprawniony jest do zmiany postanowień Regulaminu w każdym czasie, o ile nie wpłynie to na pogorszenie warunków uczestnictwa w Konkursie.12.9. Załączniki do Regulaminu:Klauzula informacyjna dla uczestników konkursu O!ZNAKI PRACY ed. 2025 dotycząca przetwarzania danych osobowych;12.9.1. Klauzula zgody na wykorzystanie wizerunku na potrzeby organizacji i promocji konkursu O!ZNAKI PRACY ed. 2025;12.9.2. Zgoda rodziców* /opiekunów prawnych* na udział w konkursie fotograficznym i filmowym pn. „O!ZNAKI PRACY” ed. 2025.XIII. HARMONOGRAM KONKURSU
- 24 kwietnia 2025 r. – rozpoczęcie rejestracji uczestników Konkursu na stronie internetowej konkursu i przesyłania prac na Konkurs;
- 9 czerwca 2025 r. – ostateczny termin rejestracji uczestników Konkursu na stronie internetowej konkursu i przesyłania prac na Konkurs;
- 11 – 12 czerwca 2025 r. – preselekcja (ocena zgodności prac zgłoszonych na Konkurs z Regulaminem);
- 16 – 19 czerwca 2025 r. – I etap oceny prac konkursowych;
- 25 – 27 czerwca 2025 r. – II etap oceny prac konkursowych;
- 25 września 2025 r. – uroczyste ogłoszenie wyników i wręczenie nagród (kino Atlantic, Warszawa).
Informacje dotyczące Konkursu:
Anna Borkowska
tel. 22 623 36 86, e-mail: anna.borkowska@ciop.pl
Ewelina Tołkacz
tel. 22 623 37 26, e-mail: ewelina.tolkacz@ciop.pl
Centralny Instytut Ochrony Pracy - Państwowy Instytut BadawczyZałącznik 1
Plik DOC do pobrania -
Regulamin konkursu O!ZNAKI PRACY
Edycja 2025
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1.1. Organizator Konkursu
Organizatorem konkursu pn. „O!ZNAKI PRACY” edycja 2025 (dalej „Konkurs”) jest Centralny Instytut Ochrony Pracy – Państwowy Instytut Badawczy, z siedzibą w Warszawie przy ul. Czerniakowska 16, 00-701 Warszawa (dalej „Organizator”).
Organizator może współdziałać przy organizowaniu Konkursu z innymi podmiotami, które zamierzają wnieść wkład w przygotowanie lub realizację Konkursu (dalej „Partner Konkursu”). Informacja o takich podmiotach jest dostępna na stronie internetowej Konkursu.1.2. Uczestnicy Konkursu
Uczestnikiem Konkursu może być osoba fizyczna, która do dnia 9 czerwca 2025 r. wypełni formularz zgłoszeniowy zamieszczony na stronie internetowej Konkursu (dostępna pod adresem: http://oznakipracy.ciop.pl, zwana dalej „strona internetowa Konkursu”) oraz zgłosi pracę/prace do Konkursu.
Osoba, która w dniu zgłoszenia prac na Konkurs nie ukończyła 18 roku życia może wziąć udział w Konkursie pod warunkiem dostarczenia do 9 czerwca 2025 r. listem poleconym na adres Organizatora wskazany w pkt 1.1. powyżej lub e-mailem (ewelina.tolkacz@ciop.pl) pisemnej zgody rodziców/opiekunów prawnych na jej udział w Konkursie, zgody na przetwarzanie jej danych osobowych w związku z udziałem w Konkursie oraz na przejęcie praw autorskich w imieniu uczestnika Konkursu, który nie ukończył 18 lat, której wzór stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu Konkursu.
W Konkursie nie mogą brać udziału pracownicy Organizatora oraz członkowie rodzin tych osób.
1.3. Praca konkursowa
Pracą konkursową jest praca wykonana w technice fotograficznej lub filmowej, dotycząca tematyki konkursowej (dalej „praca konkursowa”).
II. CEL KONKURSU
Celem Konkursu jest:
- promocja talentów artystycznych, reporterskich, dziennikarskich;
- inspirowanie dyskusji na temat współczesnych wyzwań związanych z pracą;
- budowanie świadomości współczesnych zagrożeń dla zdrowia i bezpieczeństwa pracy i sposobów przeciwdziałania;
- stworzenie nowego forum wymiany poglądów na temat współczesnych zjawisk związanych z pracą.III. KATEGORIE KONKURSOWE
Konkurs jest rozgrywany w dwóch kategoriach:
1/ fotografia
2/ filmy i multimedia.IV. WARUNKI UCZESTNICTWA W KONKURSIE
4.1. Udział w Konkursie jest bezpłatny.4.2. Zgłoszenie udziału następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszenia, dostępnego na stronie internetowej Konkursu (https://oznakipracy.ciop.pl/) w zakładce „Rejestracja/Logowanie” i przesłanie za jego pośrednictwem pracy konkursowej, najpóźniej do 9 czerwca 2025 r. Zgłoszenia będą przyjmowane od 22 kwietnia 2025 roku.4.3. Praca konkursowa przesłana przez formularz może być zatytułowana w dowolny sposób.4.4. Zgłoszenie pracy konkursowej wymaga podania następujących informacji:a) tytuł pracy konkursowej,b) kategoria konkursowa,c) krótki opis pracy konkursowej,d) imię i nazwisko autora,e) adres zamieszkania,f) telefon kontaktowy,g) adres e-mail,h) wyrażenia przez uczestnika zgody na przetwarzanie danych osobowych dla celów związanych z Konkursem – wzory zgód stanowią załączniki do niniejszego regulaminu.4.5. Formularz zgłoszenia musi być wypełniony w sposób kompletny. Brak jakiegokolwiek elementu powoduje nieuwzględnienie w Konkursie nadesłanego zgłoszenia.V. ZGŁASZANIE PRAC NA KONKURS
5.1. Każdy Uczestnik może zgłosić nie więcej niż 5 prac konkursowych w każdej kategorii (fotografia, film i multimedia) – co oznacza nie więcej niż 5 zdjęć w konkursie fotograficznym, nie więcej niż 5 filmów konkursie filmowym.5.2. Każdy Uczestnik może ponadto zgłosić w kategorii fotografia nie więcej niż 1 cykl zdjęć połączonych tematycznie (nie więcej niż 10 zdjęć w cyklu).5.3. Zgłaszanie na Konkurs zdjęć:- zdjęcia muszą być przesłane w formacie JPG- wielkość przesyłanego pliku – nie większa niż 2 MB.5.4. Zgłaszanie na Konkurs filmów i multimediów:- film nie może trwać dłużej niż 5 minut- zgłoszony film powinien być udostępniony w Internecie korzystając z serwisów Youtube lub Vimeo w wersji publicznej. Do formularza zgłoszenia należy wstawić link do pliku.5.5. Do Konkursu fotograficznego nie zostaną zakwalifikowane prace konkursowe, na których znajdują się znaki, cyfry – daty, znaki wodne, podpisy. Nie dotyczy to filmów zgłaszanych na konkurs, które mogą zawierać informacje o ich autorze i współautorach. Związane jest to z innym niż w przypadku fotografii trybem zgłaszania i oceny filmów, które poza oceną w trybie elektronicznym przez Jury zostaną poddane ocenie podczas Przeglądu Filmów O!ZNAKI PRACY 2025.5.6. W przypadku zgłoszenia na Konkurs kilku identycznych prac konkursowych przez tego samego Uczestnika, Organizator zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia identycznych prac, które zostały zgłoszone jako kolejne.5.7. Zabronione jest składanie prac konkursowych sprzecznych z prawem lub dobrymi obyczajami – takie zgłoszenia nie będą brały udziału w Konkursie. O tym, że praca konkursowa narusza powyższe zasady decyduje ocena Organizatora.VI. OCENA PRAC BIORĄCYCH UDZIAŁ W KONKURSIE
6.1. Ocena nadesłanych prac konkursowych odbędzie się w trzech etapach.6.2. Pierwszy etap - w dniach 11 – 12 czerwca 2025 r. Organizator dokona oceny zgodności nadesłanych prac konkursowych z Regulaminem.6.3. Jury Konkursu będzie oceniać prace w kolejnych dwóch etapach. W pierwszym etapie oceny (16 – 19 czerwca 2025 r.) prace zakwalifikowane na Konkurs zostaną ocenione przez Jury Konkursu i Autorów Konkursu. W rezultacie do drugiego etapu oceny Jury zakwalifikowanych zostanie nie więcej niż 100 zdjęć, 20 filmów i 20 cykli zdjęć.6.4. W drugim etapie oceny (25 – 27 czerwca 2025 r.) prace zakwalifikowane na Konkurs zostaną ocenione przez: Jury Konkursu, Uczestników Konkursu, Autorów Konkursu. W rezultacie zostaną wybrani laureaci konkursu oraz prace wyróżnione.6.5. Ocena prac przez Jury będzie prowadzona wyłącznie przez stronę internetową Konkursu.6.6. Decyzje Jury są ostateczne.VII. NAGRODY W KONKURSIE I INFORMACJA O LAUREATACH
7.1. W Konkursie zostaną przyznane następujące nagrody:- GRAND PRIX (w dwóch kategoriach: 1/ fotografia oraz 2/ film i multimedia) w wysokości 5.000,00 zł każda z nagród.- 3 WYRÓŻNIENIA (w dwóch kategoriach: 1/ fotografia oraz 2/ film i multimedia) w wysokości 1.000,00 zł za każde z wyróżnień.- WYRÓŻNIENIE (dla najlepszego cyklu zdjęć) w wysokości 1.000,00 zł.- NAGRODA UCZESTNIKÓW KONKURSU (honorowa).
- NAGRODA SPECJALNA (w każdej kategorii konkursowej maksymalna łączna wysokość nagrody wynosi 3.000,00 zł i może być przyznana za jedną lub więcej prac).7.2. Dodatkowo zostaną przyznane wyróżnienia specjalne w postaci nagród ufundowanych przez Partnerów Konkursu.
7.3. Organizator zastrzega sobie prawo innego podziału nagród.7.4. Laureaci Konkursu zostaną powiadomieni o przyznanych nagrodach na 7 dni roboczych przed uroczystością wręczenia nagród, na adres e-mail lub telefonicznie.7.5. Wyniki Konkursu zostaną podane do publicznej wiadomości na uroczystości wręczenia nagród, która odbędzie się 25 września 2025 r. w Warszawie. Ostateczna data i miejsce uroczystości zostaną podane na stronie internetowej Konkursu.7.6. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu i miejsca uroczystości.7.7. Nagrody rzeczowe zostaną wręczone autorom prac konkursowych obecnym na uroczystości wręczenia nagród. Nagrody finansowe zostaną przelane na konta podane przez autorów nagrodzonych i wyróżnionych prac konkursowych. W uzasadnionych przypadkach autor może wydelegować osobę, która będzie go reprezentować na uroczystości. Pisemne oświadczenie zawierające dane reprezentanta autora (imię, nazwisko, seria i nr dowodu tożsamości) powinny dotrzeć do Organizatora w nieprzekraczalnym terminie 3 dni roboczych przed wyznaczonym terminem wręczenia nagród. W przypadku braku jakiejkolwiek informacji od autora pracy konkursowej Organizator uzna go za nieobecnego.7.8. Organizator nie pokrywa kosztu dojazdu oraz noclegu laureatów Konkursu uczestniczących w uroczystości wręczenia nagród.7.9. Organizator nabywa własność nagrodzonych i/lub wyróżnionych prac konkursowych. Art. 921 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (j.t. Dz. U. 2024, poz. 1061, ze zm.) stosuje się wprost.VIII. WYSTAWY POKONKURSOWE
8.1. W ramach Konkursu zaplanowano wystawy pokonkursowe. Informacja na temat terminów i miejsc wystaw będzie dostępna na stronie internetowej Konkursu. Za wystawienie pracy konkursowej na wystawie pokonkursowej autorom nie przysługuje odrębne wynagrodzenie.8.2. Lista autorów prac zakwalifikowanych do wystaw pokonkursowych zostanie podana do publicznej wiadomości w terminie 7 dni od daty zakończenia drugiego etapu oceny prac konkursowych.8.3. Autorzy prac konkursowych zakwalifikowanych do wystaw pokonkursowych otrzymają powiadomienie drogą mailową w ciągu 3 dni od daty zakończenia drugiego etapu oceny prac konkursowych.8.4. Autorzy zdjęć zakwalifikowanych do wystaw wyrażają zgodę na dokonanie przez Organizatora wydruków zdjęć w formacie odpowiadającym potrzebom wystawy. Jeśli jakość zgłoszonych zdjęć nie pozwoli na wydruk w formacie odpowiadającym potrzebom wystawy, autor jest zobowiązany dosłać plik ze zdjęciem ustalonej z Organizatorem rozdzielczości najpóźniej w terminie 2 dni od daty powiadomienia o wyborze zdjęcia na wystawę pokonkursową.8.5. W dniu zakończenia Konkursu lub później odbędzie się dostępny dla publiczności przegląd filmów O!ZNAKI PRACY 2025. Termin i miejsce przeglądu zostaną opublikowane na stronie internetowej konkursu po zamknięciu procedury przyjmowania zgłoszeń na Konkurs.8.6. Organizator nabywa własność prac konkursowych zakwalifikowanych do wystaw pokonkursowych.IX. AUTORSKIE PRAWA MAJĄTKOWE
9.1. Przesłanie wypełnionego formularza zgłoszenia, tym samym udział w Konkursie, jest równoznaczne z oświadczeniem, iż:a) zgłoszona na Konkurs praca konkursowa jest oryginalna, wcześniej niepublikowana, a także autorstwa Uczestnika i przysługuje mu do niej całość praw autorskich tak osobistych jak i majątkowych,b) Uczestnik posiada zgodę osób biorących udział przy powstawaniu pracy (modeli, modelek, wizażystów itd.) na rozpowszechnianie ich wizerunku w ramach Konkursu oraz w materiałach promocyjnych związanych z Konkursem, także podawanych do publicznej wiadomości na portalach internetowych, w wydawnictwach Organizatora i Partnerów Konkursu oraz wykorzystywanie ich w celach promocyjnych i marketingowych Organizatora i Partnerów Konkursu.9.2. Uczestnik Konkursu przystępując do udziału w Konkursie wyraża zgodę na oznaczanie swojej pracy imieniem i nazwiskiem oraz na nieodpłatne wykorzystywanie i publikowanie jej przez Organizatora w materiałach promocyjnych, wydawnictwach związanych z Konkursem i jego tematem oraz na stronie internetowej, mediach społecznościowych Organizatora oraz Partnerów Konkursu, oraz na wykorzystywanie - w związku z Konkursem - jego głosu i wizerunku.9.3. Uczestnik Konkursu przystępując do udziału w Konkursie jednocześnie oświadcza, że w chwili przyznania mu nagrody lub wyróżnienia, a także wyboru jego pracy na wystawę pokonkursową udziela Organizatorowi nieodpłatnie niewyłącznej i przenaszalnej licencji na korzystanie z pracy na następujących polach eksploatacji:a) utrwalanie i zwielokrotnianie pracy dowolną techniką, w tym drukarską, cyfrową, na dowolnych nośnikach, bez ograniczeń co do ilości i wielkości nakładu, wprowadzanie do pamięci komputera,b) publiczne wyświetlanie, odtwarzanie, udostępnianie egzemplarzy pracy oraz nadawanie i reemitowanie, także w sieciach komputerowych,c) wprowadzenie do obrotu, użyczanie lub najem kopii, zamieszczanie w wydawnictwach drukowanych lub multimedialnych oraz w dowolnych publikacjach, w tym w materiałach edukacyjnychd) wykorzystanie dla celów upowszechniania tematyki konkursu, dla celów edukacyjnych i reklamowych oraz udziela zgody na korzystanie i zezwalanie na korzystanie z utworów zależnych.X. PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH I WYKORZYSTYWANIE WIZERUNKU
10.1. Uczestnik Konkursu przystępując do udziału w konkursie wyraża jednocześnie zgodę na przetwarzanie danych osobowych na warunkach określonych w klauzuli dotyczącej przetwarzania danych osobowych stanowiącej załącznik do Regulaminu.10.2. Uczestnik Konkursu przystępując do udziału w konkursie wyraża jednocześnie zgodę na wykorzystanie jego wizerunku na potrzeby organizacji i promocji konkursu O!ZNAKI PRACY 2025 na warunkach określonych w zgodzie na wykorzystanie wizerunku na potrzeby organizacji i promocji konkursu O!ZNAKI PRACY 2025 stanowiącej załącznik do Regulaminu.XI. ODPOWIEDZIALNOŚĆ ORGANIZATORA
11.1. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za nieotrzymanie lub opóźnione otrzymanie od Uczestnika zgłoszenia udziału w Konkursie z przyczyn od niego niezależnych.11.2. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za nieprzestrzeganie przez Uczestników postanowień Regulaminu, w szczególności, jeżeli treść prac konkursowych będzie sprzeczna z prawem, będzie naruszać prawa osób trzecich, będzie sprzeczna z dobrymi obyczajami albo będzie opisywać sytuacje lub zdarzenia, które mogą powodować zagrożenie dla zdrowia lub życia i ludzi zwierząt. Organizator zastrzega sobie prawo do dochodzenia roszczeń z tytułu wszelkich szkód poniesionych przez Organizatora w związku z niespełnieniem przez danego Uczestnika wymogów określonych w zdaniu poprzednim.11.3. Odpowiedzialność za wszelkie roszczenia osób trzecich, które mogłyby zostać skierowane do Organizatora Konkursu, przyjmuje na siebie Uczestnik konkursu.11.4. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za niemożność odbioru nagrody z przyczyn leżących po stronie Uczestnika Konkursu.11.5. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia lub jakiekolwiek przeszkody w komunikacji z Uczestnikami wynikające z przyczyn niezależnych od niego.11.6. Nagrody w Konkursie nie można zamienić na inną nagrodę ani na ekwiwalent pieniężny. Organizator nie ponosi odpowiedzialności z tytułu rękojmi za wady nagród ani nie udziela gwarancji ich jakości. Wszelkie reklamacje dotyczące nagrody należy zgłaszać do producenta nagrody lub sprzedawcy.XII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
12.1. Zasady udziału w Konkursie określa wyłącznie Regulamin.12.2. Regulamin Konkursu jest dostępny w siedzibie Organizatora oraz na stronie internetowej Konkursu.12.3. Uczestnikom nie przysługuje wynagrodzenie za uczestnictwo w Konkursie ani za wykorzystywanie przez Organizatora prac konkursowych w jakikolwiek sposób, w szczególności w sposób wskazany w pkt. 9.2.12.4. Uczestnik Konkursu wysyłając formularz zgłoszenia dostępny na stronie internetowej Konkursu oświadcza tym samym, iż akceptuje Regulamin Konkursu oraz wszystkie warunki uczestnictwa w Konkursie.12.5. Osoby, które nie spełniają któregokolwiek z wymogów określonych w Regulaminie lub umieszczą nieprawdziwe informacje lub dane zostaną automatycznie wykluczone z udziału w Konkursie.12.6. Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe Konkursu mają jedynie charakter informacyjny.12.7. Za całość spraw związanych z organizacją i przebiegiem Konkursu odpowiada Dyrektor Centralnego Instytutu Ochrony Pracy - Państwowego Instytutu Badawczego. Dyrektor Instytutu decyduje w sprawach spornych i nieobjętych Regulaminem.12.8. Organizator Konkursu uprawniony jest do zmiany postanowień Regulaminu w każdym czasie, o ile nie wpłynie to na pogorszenie warunków uczestnictwa w Konkursie.12.9. Załączniki do Regulaminu:Klauzula informacyjna dla uczestników konkursu O!ZNAKI PRACY ed. 2025 dotycząca przetwarzania danych osobowych;12.9.1. Klauzula zgody na wykorzystanie wizerunku na potrzeby organizacji i promocji konkursu O!ZNAKI PRACY ed. 2025;12.9.2. Zgoda rodziców* /opiekunów prawnych* na udział w konkursie fotograficznym i filmowym pn. „O!ZNAKI PRACY” ed. 2025.XIII. HARMONOGRAM KONKURSU
- 24 kwietnia 2025 r. – rozpoczęcie rejestracji uczestników Konkursu na stronie internetowej konkursu i przesyłania prac na Konkurs;
- 9 czerwca 2025 r. – ostateczny termin rejestracji uczestników Konkursu na stronie internetowej konkursu i przesyłania prac na Konkurs;
- 11 – 12 czerwca 2025 r. – preselekcja (ocena zgodności prac zgłoszonych na Konkurs z Regulaminem);
- 16 – 19 czerwca 2025 r. – I etap oceny prac konkursowych;
- 25 – 27 czerwca 2025 r. – II etap oceny prac konkursowych;
- 25 września 2025 r. – uroczyste ogłoszenie wyników i wręczenie nagród (kino Atlantic, Warszawa).
Informacje dotyczące Konkursu:
Anna Borkowska
tel. 22 623 36 86, e-mail: anna.borkowska@ciop.pl
Ewelina Tołkacz
tel. 22 623 37 26, e-mail: ewelina.tolkacz@ciop.pl
Centralny Instytut Ochrony Pracy - Państwowy Instytut BadawczyZałącznik 1
Plik DOC do pobrania